MARKETING & NIERUCHOMOŚCI

Marketing online w nieruchomościach

Magdalena Sadowska | robieto.pl

20 kwietnia 2020

Zanim zetknęłam się w tą branżą przez wiele lat zajmowałam się marketingiem w ogóle. Jak zaczynałam współpracę z Kobiecą Stroną Inwestowania nie widziałam, że to tak bardzo mnie ukierunkuje.

Oczywiście wszędzie są powtarzające się elementy, jak budowanie swojego wizerunku, dobrze działający fanpage (strona firmowa na Facebooku) czy skuteczna strona www.

Nauczyłam się czym jest podnajem, najem, flipowanie i inne, z którymi wy się zajmujecie na co dzień. Zauważyłam, czym się różnią potrzeby każdej niszy w tej branży.

Minęły już czasy, gdy można działać bez obecności w sieci. A trudno mieć dziesięć twarzy w Social Mediach, więc warto się określić czym się zajmujesz i czy to jest dla Ciebie kluczowe. Czasem zajmujemy się nieruchomościami „przy okazji” i uważamy, że nie ma co się chwalić, że flipujemy czy wynajmujemy mieszkania. Oczywiście można i tak – ale nie licz na to, że ktoś w twojej sieci znajomych Cię poleci i da Ci „deala”. Jemu nie przyjdzie do głowy fakt, że mógłby dać namiar Tobie.

Jeśli jesteś już zdecydowana i jesteś gotowa zadbać o swój wizerunek w sieci to powinnaś odpowiedzieć sobie na pytania:

– Kto jest moim docelowym Klientem (bo to determinuje treści i miejsce publikacji)

– Jaki chcę osiągnąć cel (np. nowe kontakty, sprzedaż produktów online)

– Jaką przyjąć strategię, narzędzia i plan działania.

Każdy z tych tematów jest obszerny – spokojnie można z nich zrobić kilkugodzinne wystąpienie / nagranie.

Posłużę case study dla pośrednika:

  1.     Najprawdopodobniej obsługujesz dany obszar np. miasto lub dzielnicę, specjalizujesz się np. w pośrednictwie dla osoby fizycznej lub firm. Czyli Twój Klient mieszka w określonym miejscu. Pewnie zdarzają się wyjątki ale najczęściej tak jest. Jako osoba specjalizująca się w danej dzielnicy wiesz najlepiej jakie nieruchomości są obecnie na topie, w jakieś cenie się sprzedają, kto kupuje i kto jest nabywcą.
  2.     Niezależnie od działań offline zapewne rozważałaś lub zaczęłaś już działania online. Pośrednik jako osoba najczęściej jest wyszukiwana po imieniu i nazwisku – zadbaj o to, aby Klienci mogli Cię znaleźć w sieci – używaj zawsze tego samego imienia i nazwiska, używaj najlepszego biznesowego zdjęcia (charakter zdjęcia powinien zależeć od Klienta docelowego).
  3.     Załóż fanpage, stronę www – chyba, że pracujesz dla określonej firmy, ale tam też na pewno działania wspomagające Twoje efekty są mile widziane.
  4.     Pomyśl nieszablonowo – może wspólny LIVE z kimś kto może również pomóc Twojemu Klientowi? Może prawnik? Może dekorator wnętrz? Razem możecie więcej, docierając do nowych osób. Może podcast? Może blog z poradami?

Wszystkie te działania poprawią Twój wizerunek i wyróżnią Cię z tłumu pozostałych osób na rynku.

  1.     Stwórz materiał, np. PDF, w którym pomożesz swoim potencjalnym Klientom np. na co zwrócić uwagę przy zakupie, jakie dokumenty potrzebujesz gdy… itd. Pomyśl czego potrzebują Twoi potencjalni Klienci i daj im to. Możesz zadać pytania swoim klientom, dać im ankietę do wypełnienia – zdobądź wiedzę z rynku – sama nie decyduj co to będzie. Czasem nam się tylko wydaje, a gdy rynek na to nie reaguje, jesteśmy zaskoczone…
  2.     Po prostu zostań Pośrednikiem Marzeń i pokaż to 🙂

Znajdziesz mnie na robieto.pl oraz na fanpage’u Magda i Wojtek – RobieTo.pl, gdzie pokazuję dużo wskazówek JAK działać, bez względu na jakim etapie w marketingu online jesteś. Dzięki, którym podniesiesz jakość swoich działań marketingowych. Zapraszam Cię również na bezpłatny webinar 2304., który poprowadzę dla społeczności Inwestorek i robieniu marketingu online w nieruchomościach. LINK

Magdalena Sadowska

Magdalena Sadowska

Ekspert Marketingu Online

Zaczynała od prowadzenia agencji reklamowej, następnie działała w sprzedaży i marketingu firm z branży finansowej. Przez wiele lat pracowała dla oddziału firmy ubezpieczeniowej, awansując od managera, przez dyrektora oddziału, do dyrektora regionalnego. Zarządzała wieloosobowymi zespołami jednocześnie podnosząc ich kompetencje sprzedażowe.  Od 8 lat prowadzi z mężem Wojtkiem Sadowskim, agencję Robieto.pl, która pomaga firmom i osobom indywidualnym zaistnieć w internecie i zarabiać online. Uwielbia sprzedawać, tworzyć lejki sprzedażowe, dowozić rezultat i w ten sposób spełniać marzenia swoich klientów.  Współpracowała m.in. z Kobiecą Stroną Inwestowania, Ulą Stępniak, Jakuba B. Bączkiem czy Beatą Kapcewicz.