HOME STAGING & NIERUCHOMOŚCI

Instastaging – nowe oblicze Home Staging

Klaudia Leszczyńska 

www.klaudialeszczynska.pl | 11 maja 2020

Każda szanująca się inwestorka słyszała już zapewne o Home Stagingu i z pewnością sama go stosowała na swoich nieruchomościach. Jeśli jednak zastanawiasz się jeszcze, co to dokładnie jest, to tak w skrócie – jest to przygotowanie nieruchomości na wynajem lub sprzedaż, aby zwiększyć jej wartość.

Oczywiście wszędzie są powtarzające się elementy, jak budowanie swojego wizerunku, dobrze działający fanpage (strona firmowa na Facebooku) czy skuteczna strona www.

Niestety zdarzają się sytuacje, w których Home Staging nie zawsze był skuteczny i nie przynosił oczekiwanych zysków w stosunku do poniesionych nakładów. Jeśli bywało tak, że Twoje odczucia w stosunku do Home Stagingu były niekiedy mieszane, to jesteś w dobrym miejscu, bo przygotowałam dla Ciebie zupełnie nowe podejście do tematu.

Dlaczego niektórzy zarabiają kilkadziesiąt procent więcej dzięki Home Stagingowi, a inni nie widzą efektów tych zabiegów? Otóż Home Staging działa tylko wtedy, gdy jest odpowiednio stargetowany oraz gdy baza produktu – czyli mieszkanie jest nie gorsze niż dekoracje. Żeby to zwizualizować bardziej – żadne, choćby najpiękniejsze opakowanie kosmetyku nie przekona nas do zakupu, jeśli widać gołym okiem, że produkt w środku jest niskiej jakości – zupełnie nieadekwatny do ceny i do wysiłku włożonego w marketingowe przygotowanie.

Z nieruchomościami jest dokładnie tak samo. Jeśli klient widzi piękne dekoracje i jednocześnie np. zaniedbane mieszkanie, z nieprzemyślanym układem funkcjonalnym, lub co gorsza – pod poduszką na łóżku zauważa ukrytą dziurę, to uzyskany efekt będzie dokładnie odwrotny do oczekiwanego. Ponieważ Home Staging to ma być wykończenie dobrze przygotowanego produktu, a nie kamuflaż wad czy zatuszowanie niedociągnięć. Piszę o tym, bo teoretycznie niby wszyscy o tym wiedzą, ale bardzo często zdarza się jednak, ze ktoś inwestuje sporo w Home Staging, ale gdyby np. położył panele na zniszczoną podłogę zyskałby na starcie już dużo więcej. Pomyśl o Home Stagingu jak o opakowaniu, które musi mieć swoją solidną zawartość. I wtedy klient będzie mógł się zachwycić całością, poczynając właśnie od niego.

Dziś chciałabym Ci przedstawić moją własną Home Stagingową strategię – Insta Staging. O co w nim chodzi? To nowatorska strategia sprzedażowa, polegająca na przełożeniu technik home stagingu, marketingu sensorycznego, story tellingu i działalności w social mediach na jedną spójną całość.

Zainspirowana popularnością Instagrama, zaczęłam rozkładać jego sukces na czynniki pierwsze, dostrzegając rzeczy, które przyciągają tam ludzi jak magnes. Pozwól, że zaprezentuję Ci trzy czynniki, które na pewno pomogą Ci następnym razem w przygotowaniu mieszkania:

  1. WYOBRAŹNIA

W Home Stagingu nie chodzi o dekorowanie wnętrz, tylko o dotarcie do wyobraźni klienta, do jego marzeń i wspomnień, aby poczuł się w nieruchomości, którą ogląda, jak we własnym domu, prawie tak, jakby sam go sobie zaplanował. Niezależnie od tego, czy jest to mieszkanie na wynajem, czy na sprzedaż. I jednym z podwalin mojego podejścia do tematu Insta Stagingu jest właśnie pobudzanie wyobraźni. Tak jak każdy z nas chce mieszkać lepiej niż zwykle (choćby tylko na wakacjach), tak też jako ludzie cieszy nas poczucie pewnego luksusu i wyjątkowości. Posiadanie produktu, który został jakby uszyty na naszą miarę. Czy wiesz, w jaki sposób Twoje mieszkanie może pobudzać wyobraźnię Twoich klientów? Na jakie ich zmysły może oddziaływać?

Insta Staging to korzystanie z marketingu sensorycznego, który za zadanie stawia sobie takie oddziaływanie na zmysły klienta, które wzmocni jego emocjonalną więź z marką i wywoła określone reakcje i skojarzenia. A marka to Twoja firma, albo po prostu Ty. Wiesz dlaczego tworzę instagramowe wnętrza? Ponieważ ludzie, którzy zachwycają się takimi kadrami na Instagramie praktycznie nie są w stanie znaleźć takich ofert na rynku nieruchomości. Wszędzie ten sam wystrój. Gdy oferuję np. typowo dziewczęce pokoje, rodem z instagramowego świata, dziewczyny chcą mieć tą namiastkę luksusu i nawet jeśli nie mogą sobie jeszcze pozwolić na wynajem całego mieszkania, to chętnie skorzystają z uroczego pokoju, który będzie ich azylem i doskonałym miejscem do robienia instagramowych zdjęć.

  1. KADRY

Wiadomo, że na zdjęciach pokazujesz całe mieszkanie, ale czy wyróżniasz także poszczególne strefy? Czy pokazujesz urocze miejsca z bliska? Kadry, które zachwycają, instagramową strefę do pracy albo selfie kącik? Nie zdziwię się jeśli zastanawiasz się teraz o  czym właściwie mówię, ale młodzi ludzie bardzo zwracają uwagę na kwestie, o których inwestorzy często nie mają pojęcia. Pokazuj różne aspekty mieszkania, opowiadaj o nich na filmikach mieszkaniowych lub w ogłoszeniu. Podkreślaj walory.  Pokazujesz dzięki temu różne kadry z tej samej całości. Dokładnie to, co najbardziej znane Influencerki robią na swoich Insta kontach.

  1. STORYTELLING

O tym jak potężnym narzędziem marketingowym jest storytelling nie trzeba już nikogo przekonywać, korzystają z niego największe światowe marki. Ale jak możesz użyć go w nieruchomościach? Twoje mieszkanie powinno opowiadać swoją własną historię, mieć określony klimat, nawiązywać np. do wspomnień lub rzeczywistości, która jest bliska Twojej grupie docelowej. Co teraz oglądają, jakich aktorów kochają i dlaczego? O jakich tematach rozmawiają? Jakie mają hobby? Jeśli dotrzesz do tego, to z łatwością stworzysz styl mieszkania, które zachwyci Twoich klientów. I dzięki temu świadomie będą chcieli Ci zapłacić więcej, bo będziesz praktycznie bezkonkurencyjna. Jeśli w mieszkaniu pokażesz konkretny life style, to łatwiej będzie Ci nawiązać do niego choćby  w treści ogłoszenia, filmiku prezentującym oraz w dekoracjach. Wykorzystaj to!

Mam nadzieję, że trochę Cię zainspirowałam dziś. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o Home Stagingu to wpadnij na mojego bloga i sprawdź aktualne home stagingowe trendy – na pewno się przydadzą! LINK

Klaudia Leszczyńska

Klaudia Leszczyńska

Home Stagerka

Inwestorka w nieruchomości i home stagerka, z wykształcenia finansistka; twórczyni strategii Insta Stagingu. Autorka poradnika „Home Staging. Jak skutecznie przygotować instagramowe wnętrze, żeby dobrze na nim zarobić”, opublikowanego również w wersji angielskiej. Członkini europejskiego stowarzyszenia dla Home Stagerów IAHSP Europe. Właścicielka firmy Kreatorki Wynajmu zajmującej się home stagingiem i szkoleniami on-line. Wraz z mężem prowadzi również firmę wynajmową Krakowskie Pokoje. Pomaga ludziom lepiej zarabiać na ich nieruchomościach na sprzedaż i wynajem, wydobywając z nich maksymalny potencjał i wyprzedzając oczekiwania rynkowe.